Tefal SV7110

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal SV7110 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

JR 23-02-2023

Waardeloos

Geschreven voor: Tefal SV7110

Vanaf het begin stoomt het apparaat slecht, meer stoom in de lucht dan op het strijkgoed. Nu helemaal geen stoom en veel later melding indicatie lampje ontkalken .
Na drie kwartier stomen met ontkalkingsmiddel, alles nat en onder stoom en de voet van het strijkijzer bedekt met kalk en de stoomgaatjes dicht. Heel vies en nat .
Niet te doen. Waardeloos apparaat.

Pluspunten

Minpunten

• Onbruikbaar
  • Vieze kalk uitstoot

Paul073 28-08-2021

Apparaat geeft stoom met vertraging af

Geschreven voor: Tefal SV7110

Apparaat geeft de stoom telkens met een vertraging van een paar seconden. Dat is heel irritant. Als je vervolgens het apparaat even weg zet om het kledingstuk te verplaatsen, dan blaast hij een flinke wolk hete stoom de kamer in.

Pluspunten

• Krachtige stoom
  • Gemakkelijk te vullen

Minpunten

• Vertraagde stoom

cieltje 22-01-2020

goed strijkijzer

Geschreven voor: Tefal SV7110

Het eerste wat me opviel was het gewicht, lekker licht. De losse waterkan is gewoon ideaal, fijn onder de kraan bijvullen, zonder geklungel met 'n gieter of zo. De eerste keer blijk je de stoomknop 'enkele' minuten ingedrukt te moeten houden. Dit zag ik na 15 minuten eindelijk staan in het boekje, bij storingen. Dit mag zeker duidelijker beschreven worden. Nu was dat toch écht even zoeken. Tijdens het stomen maakt het basisstation een licht tikkend geluid, net 'n dieselmotortje wat staat te draaien. Ook stoomt hij nog eventjes door, als je het strijkijzer al van het strijkgoed afhaalde. Op het basisstration zit een beugel, niet altijd handig. Tijdens het oppakken van het ijzer, bleef het er regelmatig achter hangen. Daar moet je dus even aan wennen.
Maar eerlijk is eerlijk, het apparaat strijkt fijn, de losse waterkan is ideaal en het lage gewicht is ook zeker plezierig.
Al met al is het 'n prima strijkijzer, z'n geld waard.

Pluspunten

• losse waterkan
  • laag gewicht
  • strijk goed en snel.

Minpunten

• tikkend geluid
  • blijft nog even nastomen
  • beugel op basisstation

rmar 21-01-2020

Tefal SV7110

Geschreven voor: Tefal SV7110

Via de reviewclub deze stoomgenerator mogen testen.
Het toestel ziet er stevig, degelijk en mooi uit, een strak design.
Het opstarten nam wat meer tijd in beslag dan dat in de handleiding genoteerd stond. Het duurde ettelijke minuten vooraleer de stoomgenerator stoom ging afgeven.
Maar eens dat hij goed opgestart is, doet de stoomgenerator zijn werk zoals hij dat moet doen.
Na de eerste keer opstarten, is de volgende keer opstarten een heel stuk vlotten, na enkele seconden is het toestel dan bruikbaar.
Het toestel is gemakkelijk in te stellen op de gewenste soort stof.
Er is mogelijkheid tot extra stoom indien nodig.
Het strijkijzer gaat soepel over het stof heen, kreukels worden goed weggewerkt.
Toestel is kan veilig en stevig vastgezet worden door de aanwezigheid van een goed vergrendelsysteem.
Er is helaas maar 1 haak om 2 kabels vast te maken, waardoor gemakkelijk losgaan en hierdoor, mijns inziens, wat lastiger is op te bergen.

Pluspunten

• degelijk
  • compact
  • snel klaar voor gebruik

Minpunten

• lastig op te bergen kabels

Moosje46 16-01-2020

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Tefal SV7110

De stoomgenerator is heel gebruiksvriendelijk. Geen moeilijk en ingewikkelde gebruiksaanwijzing. Prettig is het afneembare waterreservoir met een inhoud van 1,7 liter. Door deze inhoud hoef je niet vaak bij te vullen. Wat ook zeer prettig is, dat de druk waarmee het apparaat stoom produceert hoog is zodat kreukels in kleding makkelijk verdwijnen. Ook het strijken van plooien gaat makkelijk met dit apparaat. Waar ik voorheen een natte theedoek gebruikte gaat het nu met het stoom veel makkelijker en sneller.
Ik heb ook geprobeerd om verticaal te stomen, en dit ging prima. Dus ook makkelijk om hangende gordijnen te stomen. Al met al een fijn apparaat. Ik vind het een aanrader.

Pluspunten

• Afneembaar waterreservoir
  • 1.7 l inhoud van het waterreservoir
  • Gebruiksvriendelijk
  • Veel stoomdruk

Marieb1979 15-01-2020

Tefal stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Tefal SV7110

Ik heb dit strijkijzer nu ongeveer 3 weken om te testen en ik begin er nu steeds meer aan te wennen. Het vullen gaat super makkelijk, je haalt de bak er onderuit en gaat vullen en ook weer super makkelijk terug te klikken. Als ik mijn was ga strijken heb ik altijd eerst nog wat vouw was en dat zet ik het strijkijzer vast aan. Dan is hij heel snel warm, dit is erg fijn je kan meteen aan de slag! Ook is de zool van het strijkijzer heel glad en de stoom die eruit komt is meer dan voldoende. Het strijkijzer maakt wel geluid bij het indrukken van de stoom knop, maar dit is niet meer storend. Wel moet ik nog steeds wennen dat je het ijzer op het apparaat moet “klikken” hij zit dat vast en kan er niet meer afglijden. Wel heel fijn dat het ijzer zelf kan blijven staan op zijn kant. Dit is makkelijk met het verschuiven van kleding tussen het strijken door.

Iris 14-01-2020

Strijkt goed en snel, veel stoom

Geschreven voor: Tefal SV7110

Ik mocht de Tefal SV7110 de afgelopen vier weken testen. Ik ben erg verrast door de stoomgenerator! Hij geeft veel stoom af waardoor hij snel en goed strijkt. Hiervoor had ik een normaal stoomstrijkijzer en ik was bang dat die ‘makkelijker’ zou zijn om even snel iets te strijken maar ik pak nu toch iedere keer de Tefal stoomgenerator. Hij is erg snel opgewarmd en makkelijk op te bergen.
Ik ben vooral heel tevreden over de stoomafgifte. Ik gebruik voornamelijk de katoenstand en dan geeft hij al veel stoom af. Het enige nadeel vind ik dat er nog een ‘stoot’ stoom uit komt als je hem even rechtop zet, je moet wel opletten dat er niemand dichtbij staat. Het waterreservoir is lekker groot en hoef je tussendoor niet bij te vullen. Je moet hem wel iedere keer na gebruik even leeg maken.
Het opbergen gaat gemakkelijk, je klikt het strijkijzer vast op het reservoir met de vergrendeling. Dan kun je hem zo optillen en opbergen. Ik vind alleen dat je de kabel niet goed vast kunt maken, er zit wel een klein stukje waar je hem achter kunt haken maar bij mij blijft hij dan niet goed eromheen zitten.
Omdat de stoomafgifte zo goed is en de strijkzool makkelijk over de was glijdt strijkt het apparaat goed en snel. Ik strijk vooral veel kleding en ik vind het belangrijk dat de kleding goed glad gestreken is en dat het snel gaat, strijken is niet echt mijn hobby.
Al met al ben ik erg tevreden en zou ik het apparaat zeker zelf kopen. Ik kan weinig minpunten noemen. De enige minpunten vind ik de summiere handleiding (alleen maar plaatjes, maar als je eenmaal weet hoe hij werkt heb je deze niet meer nodig) en de vergrendeling van de kabel.

Pluspunten

• veel stoom
  • makkelijk op te bergen
  • snel opgewarmd

Minpunten

• summiere handleiding
  • kabel niet zo goed vast te zetten

Marleen G 14-01-2020

Super glad strijkende stoomgenerator

Geschreven voor: Tefal SV7110

Ik gebruik de Tefal SV7110 stoomgenerator nu zo’n 3 weken en ben erg enthousiast over deze stoomgenerator. Hij viel mij op omdat het een compacte stoomgenerator is met een groot afneembaar waterreservoir van 1,7 liter.
Erg makkelijk natuurlijk dat je het reservoir onder de kraan kunt houden. Hiervoor gebruikte ik een gewoon stoomstrijkijzer waarbij ik het waterreservoir al na een paar kledingstukken moest vullen, met deze generator kan je lang achterelkaar door strijken.
Het strijkijzer kan je door middel van een beugelt bij de punt vast zetten op het reservoir gedeelte waardoor je de generator super makkelijk verplaatsen.
De strijkzool glijd makkelijk over elke soort stof. De generator is snel opgewarmd. Strijk je niet dan gaat de generator op een soort stand-by stand en gaat daarna uiteindelijk automatisch uit.
Er zit een eco stand op en een ontkalkknop.
Als ik het goed begrijp uit de zeer beknopte handleiding gaat de ontkalk knop knipperen als het ontkalken nodig is.
Verder kan je de generator ook verticaal gebruiken waardoor je een kledingstuk hangend kunt stomen. De temperatuur stel je in met een draaischijf zoals je dat vaak op strijkijzers ziet. Een nadeel van deze stoomgenerator vind ik dat deze knop makkelijk verdraait als je er met je vinger tegenaan komt tijdens het strijken. Er wordt constant wat stoom afgegeven wat je niet echt goed kan zien maar het resultaat is er zeer zeker wel naar. Al het strijkgoed is nagenoeg kreukvrij en voor de meer hardnekkige kreuken in de stof kan je een extra krachtige stoomstoot afgeven. Ik vind wel dat de stoomstoot vrij lang doorgaat als je het strijkijzer van de stof haalt. Het is dus verstandig om even door te strijken voordat je het strijkijzer verticaal zet. Je strijkt super snel een stapel kleding weg en het resultaat mag er zeker wezen. Met mijn oude stoomstrijkijzer is mijn strijkgoed lang niet zo mooi glad gestreken als met deze generator.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Krachtige stoomstoot

Minpunten

• Zeer beknopte handleiding
  • Temperatuurknop verdraait makkelijk

Klaros 13-01-2020

maakt het strijken nog geen hobby

Geschreven voor: Tefal SV7110

Na jaren met een "gewoon" strijkijzer alle kleding in het huishouden van 5 te hebben gestreken hebben we het gemak opgezocht van een strijkijzer mwt los groot reservoir. Deze tefal is onze keuze geworden omdat hij lekker compact is en een groot afneembaar reservoir heeft. Het is heerlijk om alle strijk te doen zonder het reservoir te hoeven vullen bij elk 6e kledingstuk. Ook is het strijkijzer lekker snel warm en makkelijk in gebruik. Wat wij minder vinden is dat de zool van het strijkijzer stroef aanvoelt en stroef blijft. Hij glijd niet makkelijk over dekleding. Daarnaast is de stoomknop eentje die je constant moet indrukken en dan grote druppels achter laat.

Pluspunten

• Groot reservoir
  • Makkelijk in te stellen
  • Snel warm

Minpunten

• Stroeve zool
  • Druppels die achterblijven vanuit de stoomstand

Patries7501 13-01-2020

Snel strijken

Geschreven voor: Tefal SV7110

Gebruik het apparaat nu 2weken. Strijken is niet mijn hobby en kleding wordt daardoor bij ons in huis alleen in uiterste nood gestreken. Dit apparaat moest en zou ik dus graag uitproberen en dat kon via de Review Club. Vrij groot apparaat maar past gewoon op mijn strijkplank dus daar kan ik mee leven. Met het veiligheidssysteem waarmee je het strijkijzer kan vastklemmen op het waterreservoir kan je hem ook weer veilig verplaatsen. Wel wat zwaarder om te verplaatsen als het waterreservoir helemaal gevuld is met water. Even de beknopte handleiding middels plaatsjes bestuderen en aan de slag. De eerste keer duurde het opwarmen langer. 2de keer was ie in nog geen 30 sec klaar voor gebruik. Eco knop is voor minder stoomgebruik. Groot afneembaar waterreservoir dus bijvullen, wat overigens heel makkelijk en zonder knoeien gaat is niet elke keer nodig. De stoomknop zit onder het handvat en deze druk ik wel vaak per ongeluk in op momenten dat ik geen stoom wil gebruiken. Als de stoomknop ingedrukt wordt is er een vrij hard pompgeluid hoorbaar. Voor mij overigens niet storend. Kortom: fijn apparaat wat snel opwarmt en super snel een glad resultaat geeft wat voor mij het strijken meer aantrekkelijk maakt. Vooral het snelle opwarmen is voor mij een pre. Aanzetten en vrijwel gelijk kunnen strijken waardoor je het apparaat ook sneller gaat gebruiken.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Glad strijken
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Groot apparaat

Martijn H. 12-01-2020

Compact maar krachtig (en mooi!)

Geschreven voor: Tefal SV7110

Dit gave strijkijzer om te zien is nu twee weken in ons bezit. Ik merk dat ik hem met plezier gebruik, alhoewel hij niet perfect is. Veel van de imperfecties zijn wennen, zo heeft het geen continu stoomafgifte maar doseer je dit met een knop, de knop continu indrukken is mij teveel stoom dus ik gebruik het op mijn eigen manier. Het mooie is dat dit kan en je dus invloed hebt, helaas reageert de knop wel wat trager, het gebeurt me regelmatig dat ik het strijkijzer wegzet en er nog een dot stoom uit komt.

Het ontwerp is het het dikke pluspunt van dit apparaat, naast gewoon goed om te zien is hij supercompact voor een strijkijzer met een basis! Als je hem vergrendelt zit hij echt stevig op de basis en til je hem makkelijk weg of mee. Eigenlijk hoef je hem helemaal niet te verplaatsen omdat er een aan/uit knop op zit en je super makkelijk het reservoir bij vult.

Hoewel niet helemaal perfect is het echt een prima strijkijzer, ik heb altijd kracht genoeg en mijn overhemden strijk ik snel en makkelijk glad! Ik gebruik hem soms even snel boven om even de laatste kreuken van de dag ervoor eruit te halen of even ‘fris’ te stomen. Voor mij is dat een ideale functie.

Pluspunten

• Compact
  • Mooi!
  • Krachtig in stoom
  • Snel warm
  • aan/uit knop

Minpunten

• Knop instelling erg gevoelig
  • Geen continu stoom afgifte
  • Geen seperaat stoom/temperatuur instelling

Eva 11-01-2020

handig en licht

Geschreven voor: Tefal SV7110

Handig en licht in de omgang. Prettig dat de waterbak er uit te halen valt en die is onder de kraan te vullen. Het apparaat is snel op temperatuur en strijkt goed.

Pluspunten

• Waterbak onder de kraan te vullen.
  • Licht

Re 09-01-2020

Compacte strijkijzer

Geschreven voor: Tefal SV7110

Mooie compacte stroomstrijkijzer met een handige grote reservoir waar genoeg water in past.
De strijkijzer maakt weinig lawaai en is goed van temperatuur. Wat ik iets onhandiger vindt is dat als je extra stoom wilt je een knopje ingedrukt moet houden. Deze knop zit wel makkelijk in het handvat verwerkt. De strijkijzer stoomt vrij lang na nadat je de knop los hebt gelaten. Daar moet je even een handigheidje in krijgen. Verder een goede strijkijzer!

Pluspunten

• Compact
  • Grote waterreservoir
  • Weinig lawaai

Minpunten

• Stoomt lang na

Cootje 08-01-2020

Mooi compact apparaat, maar ben niet erg enthousiast!

Geschreven voor: Tefal SV7110

Ik ben uitgekozen om de tefal stoomgenerator te testen. Dit is voor mij echt super temeer omdat ik op zoek ben naar een nieuw strijkapparaat. Mijn huidige stoomstrijkijzer is al wat oud en laat wat te wensen over! Maar strijken is nou niet mij grootste hobby, maar ik ben wel een pietje precies. ( Ik strijk veel overhemden) Dus welk strijkijzer ga je nu aanschaffen, kortom het mogen testen komt mij nu perfect uit!
De tefal ziet er lekker compact uit, qua kleur lekker fris!
Het waterreservoir laat zich makkelijk vullen en terugplaatsen. Maar de strijkbout vind ik wat zwaar en de handgreep is wat breed waardoor dit wat irriteert bij veel strijkgoed. Maar ik heb ook wat kleine handen, dus dat zal zeker meespelen. Bediening is simpel,
De strijkbout glijdt makkelijk over de kleding heen, dus daar is ook niks mee.
Maar wat ik als groot minpunt ervaar, is het niet goed kunnen handelen/ inregelen van het stomen. De knop druk je in, maar dan ervaar ik dit niet als een perfecte stoomgenerator. Ik heb soms het idee dat het juist meer stoomt als ik de bout op zijn zijkant plaatst. Dus dat vind ik verwarrend en onlogisch. Juist omdat dit bij mijn huidige apparaat veel beter in te regelen is. Terwijl de stoomfunctie voor mij heel belangrijk is tijdens het strijken.
Kortom hierdoor ben ik niet enthousiast en zal ik dit apparaat ook niet willen aanschaffen.

Pluspunten

• Ziet er compact uit
  • Lekker fris van kleur
  • Eenvoudig qua gebruiksaanwijzing

Minpunten

• Strijkbout zwaar
  • Handgreep strijkbout breed
  • Stoom lastig te regelen